Mai rapide, mai rare si exclusiviste. Acestea sunt trendurile cand vine vorba despre masini de lux la Salonul Auto de la Paris.

Publicat:03.10.2018, 05:51



Organizat o data la doi ani, evenimentul reprezinta o ocazie pentru producatori precum Ferrari sau Bugatti sa arate cât de departe sunt dispusi sa mearga pentru a-si multumi cei mai pretentiosi clienti.


Salonul va fi deschis pentru public începând de joi pâna în 14 octombrie.


Ferrari a prezentat la Paris spectaculosul model Monza SP1, o masina argintie cu un singur loc, a carei forma aminteste de masinile de curse din anii 40 si 50. În fata curiosilor a fost adusa si o varianta cu doua locuri, Monza SP2.


Complet deschise, cele doua modele au cele mai puternice motoare V12 produse vreodata de Ferrari, capabile sa dezvolte 810 cai-putere. Constructorul sustine ca pot atinge o suta de kilometri pe ora în doar 2,9 secunde. Sunt primele masini sport din noua serie care ar trebui sa cuprinda 15 modele noi în urmatorii cinci ani.

Antuan Goodwin, jurnalist CNET: “Cred ca sunt masini care îsi vor gasi locul pe aceasta piata tot mai aglomerata a hipermasinilor. Mai ales pentru ca e vorba de Ferrari si poti sa ai încredere ca, daca zic ca fac o masina de curse, vei primi ceva bun de la ei.”

Ambele modele costa 1,6 milioane de euro, dar nu oricine dispune de aceasta suma le poate cumpara. Ferrari are de gând sa le vânda doar pe baza de invitatie, adresata în special clientilor fideli marcii. Si vor fi doar 499 de norocosi. Pare o strategie riscanta.

Jim Holder, director editorial al revistei Autocar: “Colectionarii si entuziastii vor aceste masini. Cererea exista, abia asteapta sa puna mâna pe ele. Si, bineînteles, e o afacere buna pentru companii. Dar e bine si pentru ca pot încerca marea cu degetul. Pot vedea încotro vor clientii lor sa mearga.”

Nici Bugatti nu se lasa mai prejos si foloseste evenimentul de la Paris pentru lansarea europeana a masinii de mare performanta Bugatti Divo. Bazat pe modelul Chiron, Divo are acelasi motor de opt litri cu 16 cilindri, capabil sa genereze 1.500 de cai-putere. Însa cântareste cu 35 de kilograme mai putin.

În plus, masina poate atinge o viteza maxima de 380 de kilometri pe ora. Bugatti a produs doar 40 de exemplare si fiecare costa cinci milioane de euro. Si toate s-au vândut imediat.

Stephan Winkelmann, presedinte Bugatti: “Cu aceasta masina ne-am adresat doar proprietarilor de Chiron. Aceasta a fost alegerea noastra.”

Salonul Auto de la Paris este locul în care puteam vedea ce forma vor lua masinile de lux în viitor. Mercedes Silver Arrow, adica “sageata argintie”, este o masina concept inspirata de un model din 1937, dar care e complet electrica. Expusa pentru prima oara în Europa, se lauda cu 738 de cai-putere si o autonomie de patru sute de kilometri.