protv.md
Divertisment
04 Jul 09:28

Masinile diesel ies din Europa. Decizia luata dupa scandalul Dieselgate

Masinile diesel vor reprezenta doar 5% din piata auto europeana, pana in 2030, arata datele unui studiu citat de BBC News.
Îngrijorările legate de calitatea aerului şi scandalul emisiilor poluante de la Volkswagen au lovit deja vânzările de maşini diesel la nivel mondial, dar firma de consultanţă AlixPartners spune că declinul va accelera.

 

Cota de piaţa a maşinilor diesel a scăzut deja în Europa de la 52% la 45%, între 2015 şi 2017, susţin cei de la AlixPartners.

 

În acelaşi timp, analiştii sunt de părere că reunţarea la diesel va face şi mai dificil pentru Uniunea Europeană să îndeplinească targeturile în privinţa emisiilor de CO2, în condiţiile în care maşinile pe motorină au fost promovate ca fiind mai prietenoase cu mediul decât cele pe benzină.

 

Însă, maşinile diesel elimină mai multe particule de oxizi de azot, care intră în plămâni şi sunt dăunătoare sănătăţii.

 

“Nivelul de CO2 eliminat în atmosferă de flota de maşini din UE trebuie să redus cu 4,6% pe an, până în 2021. În 2017, însă, nivelul de CO2 în UE a crescut cu 0,3 g/km”, arată studiul citat.

 

Compania de consultanţă susţine că producătorii de maşini sunt în faţa unei alegeri în ceea ce priveşte tehnologia, iar maşinile hibride şi electrice sunt singura soluţie în lupta cu emisiile poluante.

 

Încrederea în maşiniel diesel a fost zdruncinată de scandalul de la Volkswagen, care a izbucnit în 2015, din cauza dotării maşinilor cu motoare pe motorină cu dispozitive care păcăleau testele de poluare.

 

În Marea Britanie, vânzările de maşini diesel au scăzut cu 23,6% în mai, comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut. A fost cea de-a 14-a lună consecutivă în care piaţa maşinilor diesel s-a contractat. În 2017, cererea pentru maşini pe motorină a scăzut cu 17%.

 

De altfel, autorităţile din Marea Britanie, Franţa, China şi alte state iau în considerare noi restricţii la vânzarea de automobile echipate cu motoare diesel, pentru a îndeplini reglementările mai stricte de mediu. Consecinţa este ca şi poducătorii auto renunţă la acest tip de motor.

 

Iar în Germania există legislaţie care permite autorităţilor locale să interzică maşinile diesel, iar unele au început deja să o facă.

 

După ce autorităţile de la Bruxelles au adoptat reglementări drastice şi extrem de costisitoare pentru producatorii auto în ceea ce priveşte poluarea, tot mai multe companii renunţă să mai lanseze sau să mai comercializeze maşini diesel în Europa.

 

Nissan, Toyota, Subaru şi Volvo şi-au anunţat deja intenţia de a nu mai produce sau de a nu mai comercializa maşini diesel în Europa.

 

De asemenea, Fiat Chrysler Automobiles va renunţa la versiunile diesel pentru modelele Alfa Romeo, Fiat, Jeep şi Maserati, până în 2022, a anunţat directorul general Sergio Marchionne, care consideră că producţia de maşini diesel nu îşi va mai reveni.
inprofunzime acasatv perfecte